یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

موارد کاربرد یو پی اس

موارد کاربرد یو پی اس

یو پی اس ها دستگاههایی هستند که در شرایط مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه به بعضی از این کاربردها  اشاره خواهیم کرد:

صنایع:

استفاده از دستگاه های یوپی اس در بیمارستانها وکارخانجات و مخابرات بسیار ضروری میباشد چرا که قطع برق و نوسانات حاصل از آن می تواند ضررهای جبران ناپذیری به بار آورد.

کاربرد یو پی اس

ادارات:

با توجه به نیاز ضروری در ادارات جهت حفظ اطلاعات و آسیب ندیدن آنها استفاده از دستگاه یو پی اس یک امر اجتناب ناپذیر می باشد و وجود آن در ادارات لارک و ضروری می باشد

کاربرد یو پی اس

منازل:

در منازل هم با توجه به میزان مصرف می توان از یو پی اس های کوچک استفاده نمود از موارد استفاده آنها در منزل می توان به تامین روشنایی و تامین برق تجهیزات الکترونیکی تلویزیون ، کامپیوتر و پکیج ها اشاره کرد همانطور که اشاره شد  نوسانات ناگهانی برق شهرباعث آسیب رساندن به وسایل برقی می شود که در صورت استفاده از UPS این آسیب ها به حداقل می رسد.

کاربرد یو پی اس

لازم به ذکر است قبل از استفاده باید از صحت دستگاه های یو پی اس اطمینان حاصل کرد.

بک آپ تایم یو پی اس

بک آپ تایم یو پی اس

BACKUP TIME یا زمان برق دهی به مدت زمانی گفته می شود که یو پی اس از باتری بار تغذیه میکند و به آن بک آپ تایم میگویند

میزان زمان برق دهی که یو پی اس را قادر به تغذیه بار از باتری میکند به میزان بار وصل شده به دستگاه یو پی اس و تعداد باتری های تغذیه کننده و همچنین آمپر و شارژ باتری یو پی اس بستگی دارد.

بک آپ تایم یو پی اس

یو پی اس زمانی شروع به کار میکند یا وارد تایم backup می شود که :

1- برق شهری ورودی قطع شده باشد.

2- ولتاژ برق ورودی دارای نوسانات زیاد باشد که بسته به نوع و دیتا شیت آن متفاوت است.

3- فرکانس برق شهری خارج از میزان طبیعی باشد.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که رفته رفته طول عمر باتری یو پی اس کم شده و همانند ماه های اول یا سال اول شارژ نگه نمی دارد.چنان که باتری گوشی یا لپ تاپ شما بعد از استفاده طولانی دیگر مثل اول شارژ نگه نمیدارد. باتری یو پی اس هم از اینن قاعده پیروی میکند و به مرور زمان از عمرش کم میشود. رفته رفته زمان backup time دستگاه یو پی اس در این حالت  کم میشود که بایدد باتری یو پی اس در فاصله زمانی که در روی باتری عمرش نوشته شده تعویض گردد.

چه عواملی که در مدت زمان backup time تاثیر گذارند؟

1- میزان شارژ و دیس شارژ

2- عمر باتری یو پی اس

3- سلامت باتری

4- دمای محیطی که باتری در آنجا نگه داری میشود.

5- میزان بار مصرفی که ذخیره میکند

6- وات و کیفیت باتری

این عوامل باعث میشود تا مدت زمان برق دهی باتری به یو پی اس کم یا زیاد شود.

برای محاسبه مدت زمان برق دهی از جداولی استفاده میشود که به درصد توان یو پی اس یا وات و چند بازه زمانی در آن درج شده.

باتری دارای ماهیت شیمیایی است خود رفتاری از خود نشان نمیدهد. به همین خاطر نباید در محاسبه مدت زمان برق دهی از ظرایب  خطی استفاده کنیم.

در جدول زیر میتوانید زمان برق دهی یک یو پی اس 100kva  را مشاهده کنید که به ازای ورود 20درصد بار 234 دقیقه بک آپ میدهد. و اگر بار 40درصد شود زمان بک آپ به 1033 دقیقه می رسد.

درصد بار

۲۰۴۰۵۰۶۰۷۰۸۰۱۰۰
مدت زمان بکاپ (دقیقه)۲۳۴۱۰۳۷۴۵۷۴۹۴۴

۳۴

توپولوژی های یو پی اس

توپولوژی های یو پی اس

انواع توپولوژی یو پی اس

انواع توپولوژی ها:

  • standby offline & standby ferro
  • line interactive
  • double conversion
  • delta conversion

تکنولوژی : standby offline

این توپولوژی عموما برای تغذیه کامپیوتر های شخصی بکار برده می شود.در شرایط عملکرد عادی یعنی زمانی که منبع توان ورودی در بازه مجاز است ، توان از منبع ورودی به transfer switch و خروجی دستگاه یو پی اس UPS انتقال داده می شود و در زمان خرابی منبع ورودی و یا خارج شدن ولتاژ و فرکانس از حدود مجاز ، توان خروجی توسط اینورتر و انرژی ذخیره شده باتری تامین می گردد و اینورتر تنها هنگامی شروع به کارمی کند که منبع ورودی دچارخرابی گردد. در این تکنولوژی توان خروجی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و عموما در در توانهای کم تولید می گردد. اما راندمان بالا و قیمت پایین از مزایای این طراحی است.

تکنولوژی standby ferro :

در این تکنولوژی ترانسفورمری با طراحی و عملکردی خاص به نام فرورزونانت بکار رفته که با به اشباع رفتن هسته ترانس ، ولتاژ تثبیت شده ای در خروجی فراهم می گردد. در این حالت در شرایط عادی کارکرد ، توان از منبع AC ورودی به سیم پیچ اولیه ترانسفورمر فرو منتقل شده و از ثانویه ترانسفورمر، توان خروجی فیلتر شده با رگولاسیون مناسب به بار مصرفی انتقال می یابد. در زمان خرابی منبع ورودی ، اینورتر شروع به کار کرده و با استفاده ازانرژی ذخیره شده باتری و ترانسفورمرخروجی توان مورد نیاز تامین می گردد.

یو پی اس های ((یو پی اس فرورزونانت با بکار گرفتن بعضی ژنراتورها و بارهای کامپیوتری که ضریب توان ورودی شان اصلاح شده است دچار نا پایداری می شوند ، همچنین به دلیل اتلاف حرارتی بال ، راندمان پایین و حجیم بودن این دستگاه ها طی چند سال اخیر محبوبیت این طراحی کاهش یافته است.

تکنولوژی یوپی اس Line interactive

این توپولوژی در سایت ها ، شبکه ها و سرورها (تجهیزات IT) بیشترین استفاده را دارد .در این طراحی اینورتر همواره روشن و به خروجی یو پی اسمتصل است و در حالت عملکرد عادی وظیفه شارژ باتری ها را عهده دار است و زمانی که توان ورودی از از بازه مجاز تعریف شده خارج گردد ، توان خروجی از اینورتر و انرژی ذخیره شده باتری ها تامین می گردد.

تکنولوژی یوپی اس double conversion

این طراحی از جهاتی شبیه سیستم standby است با این تفاوت که در شرایط عملکرد عادی نیز اینورتر توان خروجی را تامین می نماید.در این طراحی ابتدا توان AC ورودی توسط رکتیفایرر به DC و سپس توسط اینورتر DC به AC تبدیل می گردد و امکان عملکرد دوسویه وجود ندارد.

تکنولوژی یو پی اس delta conversion

واژه دلتا که یک واژه یونانی است به معنای تفاضل و یا اختلاف می باشد و نام گذاری دلتا کانورژن نیز بر اساس بالانس توان خروجی با مقایسه شکل موج ورودی و خروجی در هر نقطه و جبران تفاضل موجود به وسیله کانورتر ها است . این تکنولوژی حدود 10 سال پیش جهت مرتفع ساختن معایبdouble conversion تولید شده است ، در شرایط عملکرد عادی توان خروجی با همکاری اینورتر تامین می گردد.

قطعی برق و خاموش شدن سیستم ها

قطعی برق و خاموش شدن سیستم ها


قطعی برق و خاموش شدن سیستم های کامپیوتری و ....

تا حالا فکر کردین که وقتی برق میره و سیستم های کامپوتری که روشن هستند یا سرورها یا دوربین های مدار بسته چه بلایی سرشون میاد.
آیا اطلاعات ما می تونه حذف بشه؟؟؟
آیا به سیستم رایانه ای ما می تونه صدمه وارد بشه؟؟
یا مثلا توی بیمارستان وقتی برق میره چه اتفاقی میتونه بیافته؟؟؟
برای اینکه سیستمهای کامپوتری ، دستگاه های آزمایشگاهی و بیمارستانی، دوربین های مدار بسته، dvr ها ، سرور ها و دستگاه های الکترونیکی در صورت قطع برق آسیبی بهشون نرسه و برق مورد نیازشون تامین بشه از دستگاهی به نام یو پی اس استفاده میشه. یو پی اس از اندازه های مختلف با توان مصرفی مختلف برا مصارف مختلف( آزمایشگاهی ، بیمارستانی، نفت و گاز و ...) تشکیل شده.
یو پی اس چیه؟؟؟ یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه هستش که دستگاه های الکترونیک رو در مقابل خطاهای موجود شبکه برق رو محافظت می کنه و در صورت قطعی برق ، یو پی اس برق مورد نیاز رو از چند دقیقه تا چند ساعت نسبت به درخواست مصرف کننده تامین می کنه.

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس

یو پی اس نرم افزار مانیتورینگ برای فایل سرور و کامپیوتر خاموش شدن ناگهانی مراقبت از راه دور، نسل از اسکریپت زنگ اتوماتیک و دسترسی به اطلاعات وضعیت عامل به طور کلی. اکثر سیستم های یو پی اس با پیکربندی رایگان و نرم افزار نظارت از راه دور عرضه شده، یا در یک CD-ROM و یا به عنوان یک دانلود از وب سایت رمز عبور محافظت می شود. یو پی اس بسته نرم افزار ارتباطات تولید کننده / نام تجاری خاص و می توانید در زیر RS232 و / یا پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) کار می کنند. ویندوز، یونیکس و VMware: بسته برای اتصال مستقیم به کامپیوتر، شبکه های محلی و گسترده (LAN ها / شبکههای گسترده) از جمله تمام سیستم عامل های عامل عمده از جمله در دسترس هستند.

سیستم های یو پی اس در اشکال مختلف و اندازه های مختلف وجود دارد. با این حال، دو شکل که رایج ترین نوع یو پی اس است را معرفی می کنیم.

یو پی اس تاور Tower model

مدل برج ایستاده بر روی زمین یا روی میز / قفسه، و به طور معمول در ایستگاه های کاری شبکه و یا برنامه های کاربردی کامپیوتر رومیزی استفاده می شود

یو پی اس tower

یو پی اس رک مونت Rack-mount model

رک مدل را می توان در استاندارد 19 "نرده دندانه دار نصب شده و می تواند در هر نقطه از 1U تا 12U (فضای قفسه) نیاز دارد. آنها معمولا در سرور و برنامه های کاربردی شبکه مورد استفاده قرارمیگرند.

یو پی اس rack mount

کابل یو پی اس رابط چیست؟

کابل رابط یو پی اس برای نصب و راه اندازی UPS و اتصال به یک سیستم نظارت محلی و یا شبکه با استفاده از RS232، USB و یا به وسیله سیگنال . لوازم برق بحرانی می تواند طیف گسترده ای از یو پی اس کابل رابط عرضه و می تواند اتصالات قرار دادی و طول های سفارشی به سفارش را تشکیل می دهند.