یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

انواع باتری یو پی اس تایماز سیستم

انواع باتری یو پی اس که در یو پی اس استفاده می شوند؟

  • باتری یو پی اس سیلد لید اسید
  • باطری ups  نیکل کادمیوم
  • باتری یو پی اس لیتیوم
  • باطری سیلور آلکالین

 

باتری یو پی اس سیلد لید اسید

برای اولین بار در سال 1859 باتری سیلد لید اسید توسط یک دانشمند فرانسوی به عنوان باتری قابل شارژ مجدد ارائه شد.

این باتری از قطب مثبت که اکسید سرب و قطب منفی آن از سرب تشکیل شده است.

محلول الکترولیت این باتری هم از آب و اسید سولفوریک درست می شود که معمولا 30 الی 40 درصد از محلول را سولفوریک تشکیل می دهد.

این باتری ها قابلیت شارژ مجدد را داشته و از نظر طول عمر از طول عمر متوسطی برخوردار هستند و به شدت به تعداد دشارژ battery حساسند.

این نوع باتری ها معمولا در محیط دمای 10 الی 35 درجه عملکرد خوبی خواهند داشت.

 

باتری های یو پی اس نیکل کادمیوم

این نوع باتری در سال 1899 اختراع شد. والدمار جانگنز پس از اختراعش نوع باتری اش زیاد قابل توجه در صنایع و حتی استفاده در محیط معمولی نبود تا این که بعد از 1960 به دلیل افزایش لوازم الکترونیکی استفاده از این باتری ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد.

بخش عمده قسمت مثبت این نوع باتری ها هیدرات نیکل است و قسمت منفی این نوع باتری ها از نوع کادمیوم تشکیل شده است.

محلول الکترولیت باطری یو پی اس نیکل کادمیوم را هیدروکسید پتاسیم تشکیل می دهد که 35 درصد از این محلول در الکترولیت است.

قیمت این نوع باتری 4 الی 5 برابر باتری های سرب اسید است.

باطری یو پی اس نیکل کادمیوم از طول عمر بسیار بالایی برخوردار است و این باتری هم همانند سرب اسید به میزان دفعات دشارژ باتری بسیار حساس می باشد.


منبع : http://taimazups.com/what-batteries-are-used-on-ups/

تشخیص عبور از خط در دوربین های هایک ویژن (Line Crossing)

قابلیت تشخیص عبور از خط در دوربین های هایک ویژن چه کمکی به ما می نماید؟

تشخیص عبور از خط در دوربین های هایک ویژن : اول از هر چیزی باید بدانید که این قابلیت چیست و چگونه عمل می نماید تا بتوانیم به این موضوع پی ببریم که این قابلیت چگونه می تواند به ما کمک کند.

در سال های اخیر خوشبختانه شاهد تحولات زیادی در عرصه پردازش تصویر بوده ایم که توانسته اند به نیازهای مختلف کاربران پاسخ بدهند.

سیستم های نظارتی و امنیتی به شما کمک می کنند تا در مواقع زیادی به شناسایی افراد متخلف و مجرم بپردازید.

دوربین های نسل جدیدی که تولید شده اند می توانند به بهترین شکل داده های دریافتی را پردازش کنند.

اگر بخواهیم در یک سیستم نظارتی به بررسی ورود افراد متخلف یا مجرم به یک محدوده را بپردازیم قطعا زمان و هزینه ی زیادی را نیاز داشته ایم.

اضافه کردن قابلیت های پردازش تصویری VCA  به عنوان اصلی ترین دغدغه های توسعه دهندگان نرم افزار تجزیه و تحلیل تصاویر ویدئویی بوده است و در همین راستا قابلیت های نظیر تشخیص پلاک خودرو ،تشخیص چهره ، تشخیص عبور از خط ، تشخیص نفوذ و ایجاد شده اند تا بتوانند این مشکلات را برطرف نمایند.

از میان قابلیت های که کاربردهای زیادی برای ما دارند می توان به تشخیص عبور از خط اشاره نماییم. در ادامه این مطلب می توانید نحوه ی کارکرد و کاربردهای این قابلیت را مطالعه نمایید.

 

چگونگی عملکرد تشخیص عبور از خط در دوربین های هایک ویژن

نحوه ی عملکرد این قابلیت به وسیله ی خط یا خط های فرضی می باشد که در یک محیط (محیط بزرگ یا کوچک) کشیده می شوند. در دوربین های سری اسمارت می توان چهار خط فرضی را در نظر گرفت.

به وسیله قابلیت عبور از خط ، وقتی یک سوژه از این خطهای فرضی عبور کرد به وسیله هشدار الارم یا ضبط تصویرها اطلاع رسانی می شود. این امکان وجود دارد که در محدوده ی دلخواه ، حساسیت های خط ها تنظیم نمود که الگوریتم عملکردی آن به نحوه ی خواهد بود که راست یا چپ یا برعکس و همچنین دوطرفه می باشد.

اگر می خواهید که از این قابلیت استفاده نمایید کافی است دوربین مدار بسته را به دستگاه ضبط ان وی ار وصل نمایید و در ان وی ار تنظیمات پردازش تصویر عبور از خط را فعال کنید.

 

این قابلیت چه کاربردی داشته است؟

در محیط های متفاوتی می توان از این ویژگی استفاده کرد به نحوه ی نظارت بر ورود افراد متفرقه از ورودی ها و خروجی ها در آن محیط ضرورت داشته باشد ، به همین دلیل برای نظارت بر پارک ها ، دیوارها و که باید از ورود افراد غیرمجاز و متفرقه نظارت کرد می توان از قابلیت عبور از خط استفاده نمود.

همچنینگاهی در برخی از مکان ها مثل مراکز تاسیساتی ، اتاق های با محدودیت های رفت و آمد وجود داشته است که باید به صورت دقیق ورود هر فرد متفرقه مورد نظارت قرار بگیرد که این قابلیت در چنین شرایطی کاربرد مهم و اساسی خواهد داشت.

این قابلیت ها کمک می کنند تا میزان امارهای جرم و خطا در محیط ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته باشد


منبع دوربین مدار بسته ایران امن