یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

یو پی اس apc

یو پی اس | باتری یو پی اس | یو پی اس apc

باتری AGM بهتر است یا باتری ژل؟

باتری AGM :

باتری های جاذب شیشه ای که معمولا به نام AGM شناخته می شوند، یک نوع باتری است با نام سرب اسید که در طرح های مسطح و مستطیلی شکل ایجاد می شوند. یکی از ویژگی های باتری AGM، فیبرهای نازک شیشه ای است که به یک تشک متصل می شوند.

این امر موجب ناپایداری باتری می شود، زیرا الیاف حاوی شیشه ترکیب اسید را جذب نمی کنند. به همین دلیل، باتری های AGM بدون محدودیت از مواد خطرناک استفاده می گیرند.

ترکیب منحصر به فرد AGM اجازه می دهد که باتری ها جریان های بالا و عمر طولانی تری تولید کنند. این تکنولوژی همچنین مقاومت داخلی را به حداقل می رساند و به باتری اجازه می دهد تا دمای پایین را حفظ کند.

کاربران میتوانند از قابلیت دوچرخه سواری عمومی AGM بهرهمند شوند. همچنین سرعت شارژ 5 برابر سریعتر از باتری چرخه است.

باتری ژل :

باتری ژل، همچنین به عنوان یک “ژل سلول” شناخته می شود، یک باتری VRLA ، نوع باتری مهر و موم شده اسید است که فن آوری مورد استفاده در ساخت این سلول های ژل شبیه به باتری AGM است.

با این حال، به جای استفاده از ماده شیشه جاذب که باتری AGM استفاده می شود، باتری های ژل از الکترولیت های ژل استفاده می کنند. الکترولیت های جامد باعث کاهش خطر انقراض و تبخیر می شوند که منجر به مشکلات خوردگی میگردد.

باتری های ژل در مقایسه با باتری های معمولی بسیار سبک تر هستند. این تکنولوژی، تنها از مقدار کمی الکترولیت جامد برای حفظ اسید، غیرقابل استفاده است. باتری های ژل طول عمر بیشتری نسبت به باتری های سنتی دارند.

به این دلیل است که راه حل ژل می تواند هزینه های خود را برای مدت زمان طولانی تر نگه دارد. این نوع باتری نیز با دوام است و می تواند در محدوده های شدید دما مقاومت کند.

هر دو دسته بندی شده در زیر باتری های مهر و موم شده سرب اسید هستند. هر دو باتری دارای ویژگی های مشابه مانند: داشتن قابلیت چرخه عمودی، طراحی غیر قابل انفصال و هر دو می تواند در جهت های مختلف استفاده شود.

این دو نوع باتری نیز برای ویژگی های کم خود تخلیه، کم نگهداری و ارتعاش مقاوم هستند. با این حال AGM و ژل دو باتری متفاوت هستند.

شباهت ها :

دو باتری به عنوان باتری های سرب اسید (VRLA) تنظیم شده اند. اکسیژن تولید شده در صفحات مثبت باتری های سرب اسید توسط صفحات منفی جذب می شود. به نوبه خود، صفحات منفی آب تولید می کنند.

این روش کمک می کند گرما از واکنش شیمیایی تولید شده توسط الکترولیت ها را از بین ببرد. به همین دلیل، کاربر مجبور نیست که این باتری ها را آب کند، و مجبور است آنها را تعمیر و نگهداری کند.

تفاوت :

باتری AGM از یک ماتریس مخصوص شیشه ای ساخته شده از الیاف شیشه ای نازک. این باتری برای جذب الکترولیت ها بین صفحات باتری طراحی شده است.

از سوی دیگر باتری های ژل از یک نوع خاص از ژل سیلیکا استفاده می کنند که با هم الکترولیت ها را نگه می دارد. سازگاری ضخیم ماده اجازه می دهد که الکترون ها به طور آزاد از صفحات جریان یابد.

مقایسه دو نوع باتری :

باتری ژل تمایل دارد قدرت را سریعتر از باتری های AGM از دست بدهد، به ویژه در دمای پایین. این بدان علت است که ترکیب تیزوتروپیک باتری ژل شده است.

باتری AGM در شرایط شدید آب و هوا هم کار می کند و آنها را برای خدمات زمستانی مانند برف مناسب می سازد.

با توجه به عمق تخلیه (DOD)، باتری های ژل بهتر از باتری های AGM استفاده می شوند. اسید محافظت از صفحات باتری ژل، افزایش برنامه های کاربردی عمیق تر است.

با این حال، باتری ژل باید به طور صحیح شارژ شود، در غیر این صورت از نارسایی زودرس رنج می برد. اسکار داخل ماده ژله ای آن می تواند بسته هایی ایجاد کند که صفحات را سست کنند.

باتری های AGM نسبتا ارزان تر از باتری های ژل هستند، اما آنها عمر طولانی تری را ارائه می دهند و در صورت نیاز به انفجار بزرگتری می پردازند.

این باتری ها با استفاده از قدرت بالا، مانند وسایل نقلیه ورزشی، بهترین عملکرد را دارند.

نتیجه :

باتری AGM از نوع ژل در هنگام استفاده، از دوام، عمر طولانی و شارژ استفاده می کند. آنها نیز ارزان تر هستند و در شرایط مختلف آب و هوایی هم کار می کنند.

با توجه به ترکیبات ژل، باتری های ژل، در مقایسه با باتری های AGM، درصد کمتری از حد نشت را نشان می دهند.


http://makelsanco.ir/agm-battery-is-better-or-battery-gel/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.